close

之前補習班老師教的一首詩

很愛

尤其在令人感到灰心沮喪的時刻

總會想起

可以瞬間補充人的能量

讓人有足夠的勇氣..面對未來

 

Friends       by  Patience Strong

When I think about the future all seems dark to me.

Everything is veiled in shadows of uncertainty.

But when Ithink about my friends, my heart is comforted.

I am given strength to face whatever lies ahead.

There will be burdens to be borne along an unknown road, but always there will be somebody to help me with the load, someone somewhere needing me.

And so my prayer ascends.

Every morning every day I thank God for my friends.

每當我一想到未來,一切似乎是如此的黑暗。

每件事都蒙上一層不穩定的影子。

可是我一想到我的朋友,我的心就得到了安慰。

我便重新獲得了力量,去面對橫阻於前的一切。

在一條沒走過的路上,總是要背上許多的負擔。

可是常常有人幫我背起擔子,在某個地方也有人需要我。

所以,我獻上我的禱告,每天清晨,我感謝上帝賜給我這麼多朋友。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    greenloving 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()